محمدپور برای دومین سال متوالی قهرمان وزنه برداری جوانان جهان شد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، محمد پور امروز در پیكارهای وزنه برداری جوانان جهان كه در گواتمالا برگزار می شود، در دسته 94 كیلوگرم با وزنه بردارانی از ازبكستان، روسیه، لتونی، اوكراین، قزاقستان و آمریكا به رقابت پرداخت كه در نهایت صاحب دو مدال طلا و یك نقره این وزنه شد.

ملی پوش جوان ایران در حركت یكضرب، در حالی برای اولین حركت خود روی تخته رفت كه تمام وزنه برداران دسته 94 هر 3 حركت خود را انجام داده بودند.

در این میان ایگور كلیمونوف از روسیه با مهار وزنه 170 كیلوگرم جدی تری رقیب محمدپور به شمار می رفت، اما وزنه بردار جوان اردبیلی كشورمان در همان نخستین حركت با بالای سر بردن وزنه 171 كیلوگرم، جای هیچ اما و اگری باقی نگذاشت و با شایستگی تمام مدال طلای این حركت را از آن خود كرد.

محمدپور در ادامه پشت وزنه 178 قرار گرفت و با مهار آن فاصله خود با وزنه بردار روسی را به 8 كیلوگرم افزایش داد. انتخاب سوم و آخر كادر فنی برای محمدپور وزنه 182 كیلوگرم بود تا ركورد یكضرب جوانان ایران وآسیا شكسته شود. محمدپور كه در مسابقات جهانی پاریس 2011 با مهار وزنه 181 كیلوگرم ركوردهای حركت یكضرب دسته 94 جوانان ایران و آسیا را به نام خود به ثبت رسانده بود، این بار در جابه جا كردن ركوردهای خودش ناموفق بود و نتوانست وزنه 182 را بالای سر ببرد.

* حمله به ركورد كوروش باقری در دوضرب

در حركت دوضرب هم شرایط برای نماینده كشورمان تقریبا به مانند یكضرب بود و محمدپور در شرایطی باید روی تخته می رفت كه همه حریفانش حركات خود را به پایان رسانده بودند. در این میان ایگور كلیمونوف از روسیه تنها وزنه برداری بود كه هنوز یك انتخاب دیگر تا اتمام حركت های خود داشت.

انتخاب نخست كادر فنی برای محمدپور وزنه 215 بود كه نماینده كشورمان آن را بالای سر برد، اما پس از آن وزنه بردار روس هم در آخرین حركت خود وزنه 215 كیلویی را مهار كرد تا بواسطه وزن كمتر بالاتر از نماینده كشورمان قرار بگیرد.

سعید محمدپور در ادامه پشت وزنه 217 قرار گرفت ولی در مهار آن ناموفق عمل كرد.

نفر سوم بزرگسالان جهان كه خیالش از بابت كسب مدال طلای مجموع دسته 94 كیلوگرم رقابتهای گواتمالا راحت بود، با وجود آنكه در آستانه از دست دادن مدال طلای حركت دوضرب قرار داشت، در آخرین حركت خود حمله به ركورد 11 ساله كوروش باقری را به كسب نشان طلای حركت دوضرب ترجیح داد و از كادر فنی خواست وزنه 223 را برای او انتخاب كنند.

باقری هم با توجه به اینكه ركورد بزرگسالان ایران در این حركت با 222 كیلوگرم در اختیار خودش قرار دارد، با این درخواست مخالفت نكرد، اما محمدپور نتوانست از پس وزنه با ارزش 223 كیلوگرم براید.

به این ترتیب سعید محمدپور با كسب دو نشان طلای یك ضرب و مجموع و همینطور یك نشان نقره دوضرب، با حدنصاب 393 كیلوگرم برای دومین سال متوالی عنوان قهرمانی دسته 94 كیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان را به دست آورد.

در این دسته ایگور كلیمونوف از روسیه با حدنصاب مجموع 385 كیلوگرم (170 در یكضرب و 215 در دوضرب) روی سكوی نایب قهرمانی ایستاد و روسلان كیدیربایف از قزاقستان با ركورد مجموع 363 كیلوگرم (165 در یكضرب و 198 در دوضرب) سوم شد.

9122/1590





:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: